Keresztkantáták címmel a Forte Társulattal közösen mutat be Bach-műveket az Opera március 26-án a budapesti Eiffel Műhelyházban.

Az előadás Horváth Csaba koreográfus-rendező színrevitelében, mozgásszínházi elemekkel ötvözve látható, a Magyar Állami Operaház Zenekarát Halász Péter vezényli – közölte a dalszínház pénteken az MTI-vel.     Az előadás mozgó elemekből építkező díszletét Kalászki Zoltán és Kiss Benedek Kristóf, jelmezeit Benedek Mari tervezte.
A színházi performansz három olyan Bach-kantátát vesz alapul, amelyek egyik központi motívuma a kereszt és a kereszthordozás. A Christ lag in Todesbanden (Jézus halállal halván), az Ich habe genug (Nem kell nekem más) és az Ich will den Kreuzstab gerne tragen (Keresztet hordozna a vállam) Kovács István tolmácsolásában hangzik el magyar és német nyelven, részben Lackfi János friss magyar fordításában.
Horváth Csaba az általa 2005-ben alapított Forte Társulat 16 fős csapatával a Bach kantátáiból áradó hitet és belső lelkiséget kívánta színre vinni, amely a középkori életszemléletet tükrözve az evilági bolyongások és szenvedések közepette a végső megnyugvást a haláltól várja.
Az Opera Zenekar modern hangszerekkel és kis apparátussal, vonósokkal, három oboával, csembalóval és orgonával adja elő a műveket, emellett minden alkalommal egy-egy magyarországi egyházzenei kórus is közreműködik a produkcióban.
Az előadásokat az április 8-i alkalom kivételével, amit Bartal László dirigál, Halász Péter vezényli.
A Keresztkantáták a március 26-i premiert követően március 27-én, április 2-án, 8-án, 16-án és 18-án látható az idei évadban.
Johann Sebastian Bach, a német barokk legnagyobb hatású zeneszerzője ugyan nem írt operát, vokális életművét azonban figyelemre méltó dramaturgiai érzékkel komponálta meg.
Az Opera a 2018-as Örömünnep című előadása után, mely a szerző világi kantátái nyomán született, eredetileg a 2019/20-as Keresztény Évadban tervezte bemutatni új színpadi produkcióját Bach egyházi kantátái alapján.