A hitelintézetek az online személyi kölcsönök igénylésénél kisebb hiányosságokkal, de megfelelően tájékoztatnak – közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) pénteken az MTI-vel.

Az MNB hat hitelintézetnél vizsgálta az ügyféltájékoztatási gyakorlatot az online személyi kölcsönök igénylésénél. A feltárt problémák miatt 6,6 millió forint bírságot szabtak ki, emellett a felügyelet figyelemmel követi a hiányosságok kijavítását.
A jegybank a jogszabálysértések mellett több intézmény online hiteligénylési folyamatában is azonosított olyan elemeket, amelyek pontosítása, finomhangolása érdekében vezetői levelet adtak ki. Ebben egyebek közt előírták, hogy az adott piaci szereplő a nyilvántartását úgy alakítsa ki, hogy abból igazolható legyen az egyes tájékoztatók, dokumentumok átadási időpontja, valamint hangsúlyosan emelje ki a túlzott eladósodottság kockázatairól szóló tájékoztatót – közölte a Magyar Nemzeti Bank.