Az új turisztikai ország márkát szeptember 27-én jelentik be a világ turizmus napján, az ENSZ szakosodott szervezete Budapestet választotta a rendezvény helyszínéül – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója szerdán Sopronban sajtótájékoztatón.
Kifejtette: a Magyar Turisztikai Ügynökség pályázatának második körébe öt pályázat jutott tovább, emellett három szakmai szerveztet kértek fel a javaslattételre, így több lehetőségből választják ki azt az ország márkát, szlogent, amelyet Magyarország belföldi és külföldi megjelenésekor használni fog a következő 5-10 évben.
A Magyar Turisztikai Ügynökség tájékoztatása szerint az ország márka logó- és szlogenpályázatára 122 pályázatot adtak be, ezeken 216 logó és szlogen szerepelt, a második fordulóba az öt legmagasabb pontszámot elért pályázat jutott.
Guller Zoltán hangsúlyozta, az ország turisztikai márkájának olyannak kell lennie, amellyel a magyarok alapvetően egyet tudnak érteni.
Mint fogalmazott: “nem szabad elefántcsont toronyból ország márkát alkotni, hiszen a következő 5-10 évben ezt használjuk a külföldi megjelenéskor és a belföldi turisztikai kampányokban”.
A globalizált világban komoly verseny van az országok, városok között a turistákért, befektetőkért, az exportpiacért, a munkaerő megtartásáért, egy sportesemény megrendezéséért. Egy ország márkának komoly jelentősége van, a pozitív ország márka segíteni tudja Magyarországot ebben a versenyben – tette hozzá.