Dinnyefogyasztást ösztönző kampány kezdődött

Dinnyefogyasztást ösztönző kampányt indított az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum (AMC), az akcióval a hosszabb dinnyeszezonra szeretnék felhívni a figyelmet.

Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára a népszerűsítő kampány zamárdi helyszínén tartott pénteki sajtótájékoztatón elmondta: 2019-ben várhatóan mintegy 180 ezer tonna lesz a hazai dinnyetermés. A termelők tudatos fajtaválasztása miatt idén már nem augusztus 10-én, Lőrinc napján ér véget a szezon, hanem kihúzódik szeptember végéig – tette hozzá.

Hangsúlyozta: európai szinten is jelentős a magyar dinnyetermelés, az Európai Unióban Spanyol-, Görög- és Olaszország után Magyarországon terem a negyedik legtöbb dinnye. A közel kétezer hazai termelő nemcsak a magyar, hanem a külföldi fogyasztókat is ellátja kiváló minőségű termékével – fűzte hozzá. Mint mondta, az öt magyar dinnyetermesztő körzet termelőinek a megélhetése a dinnye fogyasztásától függ, így az Agrárminisztérium is komoly energiát fordít arra, hogy a magyar dinnye hírnevét erősítse. Az idei év szélsőséges időjárása a dinnyetermelőket is érintette, ennek ellenére kiváló minőségben és megfelelő mennyiségben terem a magyar dinnye – jegyezte meg. Az államtitkár arra biztatott, hogy a  szokásoktól eltérően augusztus 20. után is keressék bátran a vevők a hazai dinnyét.